Forhandlingsteknik

Vi gør det alle sammen hver eneste dag: Forhandler. Med vennerne om dato for julefrokosten, med børnene om sengetider og med partneren om feriemål. Og dertil kommer så forhandlingerne i professionelt regi. Hver og én kræver indsigt for at ende i succes.
Hvordan sikrer du, at forhandlingen hverken går i stå eller løber helt af sporet? Hvilken strategi vil du bruge for at sikre, at både kunden og din chef bliver tilfredse med resultatet? Og hvad kan du gøre for at sikre gode forhandlinger med dine leverandører?
Det handler om forberedelse. Om at have viden og indsigt i forhandlingens mange faser, så du kan få et lille forspring. Og om at kende de værktøjer, der kan hjælpe dig til succes.
+55.000

Kursister

45

Forskelige kurser

100 %

Tilfredshedsgaranti

+10.000

Gennemførte kurser

informationer om Forhandlingsteknik

Faser og faldgruber
På kurset Forhandlingsteknik ser vi på en række grundlæggende forhandlingsteknikker og forhandlingsstile, og sammen analyserer vi, hvilke modeller du med fordel kan bruge i forskellige situationer. Vi undersøger forhandlingens faser og faldgruber. Du lærer, hvilke kommunikative greb du kan bruge for at få gennemslagskraft, og vi kommer også omkring fx lytte- og spørgeteknik.
Dit udbytte:
Du får indsigt i forskellige forhandlingsmetoder og -teknikker samt en række helt konkrete tips til forhandlingssituationen.
Målet er, at du:
  • kan gennemføre forhandlinger i salgssituationer med afsæt i fx virksomhedens ide og profil 
  • formår at skabe langvarige kundeforhold og på sigt øget omsætning og indtjening 
  • kan planlægge og gennemføre forhandlinger med leverandører  
  • gennem effektiv forhandlingsteknik kan skabe konkurrencedygtige indkøbsbetingelser 
  • kan identificere forhandlingssituationens faser – og anvende forhandlingsteknikker i serviceprocesser